Leren zwemmen
als een
kampioen!

FRED BREVET

merknaam - character development - illustratie - branding - print - grafisch ontwerp - photoshoot - website ontwikkeling - communicatie

01. question

ISB, het Vlaams instituut voor sportbeheer en recreatiebeleid, had na jaren onderzoek een nieuwe leerlijn ontwikkeld inzake leren zwemmen.
Het correct overbrengen van deze nieuwe aanpak stond of viel met aanvaarding. Verandering stoot vaak op onbegrip en een goede en vooral juiste communicatie was dus van essentieel belang.

02. concept

Het communiceren met alle stakeholders, kinderen, ouders en scholen werd onmiddellijk door Ikon als basis genomen.
Het verhaal zo brengen dat iedereen zich erin kon terugvinden, bracht Fred Brevet tot leven. Wie beter dan een watermolecule om zijn expertise te laten delen.
Fred kreeg al snel verschillende “verzamelvrienden” en werd geholpen door zijn olympische vriend Pieter Timmers.

03. result

Deze nationale campagne werd onmiddellijk opgepikt door VTM, De Redactie, het Nieuwsblad alsook de Standaard.
Fred Brevet heeft ondertussen massa’s nieuwe zwemvrienden gemaakt!

FRED BREVET

Fred Brevet is niet gewoon een waterdruppel, maar een echte compagnon die je meeneemt op een fantastische ontdekkingstocht onder en boven water. Fred laat je kennismaken met zijn watervrienden. Behaal je jouw eerste Fred Brevet?

FRED, ONLINE & OFFLINE

ISB klopte bij Ikon aan voor een volledige rebranding van de zwembrevetten en voor het ontwikkelen van een echte mascotte. Fred Brevet is volledig geanimeerd en heeft verschillende watervrienden die zijn campagne ondersteunen.
Fred is zowel online (website, social media, …) als offline (brevetten, brochure, posters, billboards, …) aanwezig.

 
 
 
 

Schoolslag

naar succes!

Een waterdicht concept

Op de koffie bij Pieter Timmers

ikon mocht een fijne babbel slaan met olympiër en Fred Brevet peter Pieter Timmers. We polsten onder andere naar zijn eerste brevet ervaring en zijn  ‘all time favorite’ nieuwe zwembrevet. Bekijk snel het exclusieve interview.

“Als je een complex verhaal brieft aan een communicatiebureau en enkele weken later een voorstel krijgt waarvan je kan zeggen: ‘Ja, Ja, dat is goed gevonden. Straf. Simpel maar alles zit er toch wel in’. Als je ambitieuze plannen hebt, maar ook realistische budgetten en zoals steeds een krappe timing en bij de lancering van je campagne kan zeggen: ‘Straf, het is toch maar mooi gelukt’. Dan ben je heel tevreden met je communicatie-partner. IKON”

 

~ David Nassen – directeur ISB

Previous Case         Next Case