LIEVOIS INTERIEURARCHITECTEN

logo – branding – grafisch ontwerp

01. question

Gerenomeerd interieurarchitect Michael Lievois vroeg een uitgepuurde logo rebranding.

02. concept

Perspectief, ratio en ruimtelijkheid waren de 3 key woorden van de briefing. Deze pasten we toe op de basisvorm van het bestaand logo.

03. result

Een vorm in balans die de kern uitmaakt van een uitgebalanceerd logo met een ruimtelijke twist.

LIEVOIS

We vertrokken van dezelfde manier als Michael Lievois ontwerpt: met een potloodlijn op een blad papier. Een creatief en organisch evoluerend proces waarbij ook de input van de klant een ‘important part of the process’ was.

DRAWING YOUR DREAMS

Om de gevraagde symmetrie en ratio te garanderen ontworpen we een grid systeem op maat. Starting point: 1 van de basisvormen binnen de architectuur, het vierkant die we in perspectief plaatsten. Op deze driedimensionale figuur, een van de meest stabiele binnen de natuur, werd het logo geprojecteerd. Door het gebruik van verschillende lijndiktes krijgt het logo een dieptegevoel en creërden we een ruimtelijk logo  met dieptegevoel dat vanuit verschillende perspectieven waarneembaar is.

 
 
 

WORK IN ACTION

Detail en de juiste verhoudingen vormen de basis van een strakke en doordachte huisstijl. De vorm van het logo leent zich uitstekend tot een speelse aanpak: van patronen tot foto overlays, the possibilities are endless…

 
 
 

Previous Case         Next Case