VAN POECK

concept ontwikkeling - logo restyling - branding - print - grafisch ontwerp - photoshoot - retail en packaging - webshop realisatie

01. question

Van Poeck, reeds 150 jaar een vaste waarde in Sint-Niklaas op het gebied van koffie en delicatessen, wil de 21ste eeuw in.
Hun huidige webshop leverde niet het gewenste resultaat en gaf geen uitstraling van hun identiteit.

02. concept

Ikon ging op zoek naar de ware identiteit van Van Poeck en diens traditie en vond die in de persoonlijkheid van de eigenaars, Eric & Elisabeth.
Een eigen manier van handelen, een eigen visie en koppige volharding, bracht ons tot: “Een koppig kopje koffie”.
Een baseline waar ze zich onmiddellijk in herkenden!
Een nieuwe website & webshop, een nieuwe branding die in alle communicatiekanalen kon worden teruggevonden en de eigen fotografie gaf extra kracht aan de identiteit van deze gerenommeerde delicatessenzaak.

03. result

Ondertussen draait de webshop op volle toeren en is er naast de bestaande klanten, een jonger publiek aangeboord dat zich voelt aangesproken door het verhaal van deze eigenzinnige koffiebranders.

VAN POECK

Een ware schat in het midden van de stad. Van Poeck is sinds 1866 trendsetter in koffie en delicatessen. Van eigen mélanges tot (h)eerlijke koffie. Ikon werkte aan de volledige merkidentiteit van deze one-stop-shop. Van logo tot creatief concept … een sterk stukje zetwerk!

KOFFIE DIK KIJKEN

Van Poeck is niet alleen fysiek te bereiken maar sinds kort heeft deze parel ook een “online experience”. Ikon ontwikkelde een verse responsive web-site/shop, die de klant laat watertanden. Ben je een echte koffie- of theelover? Neem dan zeker een kijkje op vanpoeck.com

 
 
 
 

Doorgelopen

Communicatie

“Een koppig kopje koffie”

We serveerden Van Poeck een smaakvol logo, huisstijl en verfijnde verpakkingen. Maar het creëren van een merkconcept was de “echte” must. Doorzettingsvermogen, unieke smaak, jarenlange ervaring, eigen mélanges, koffie branden op old-skool manier, … allemaal bouwstenen van het concept ‘Een koppig kopje koffie’. Kiezen voor Van Poeck is kiezen voor kwaliteit.

“Waarom we met Ikon werken?
In één woord? Down-to-earth begrip, zonder franjes, wederzijdse stimulatie, creatieve voorstellen, humor toegelaten, uitdagen ook, zin voor dagelijkse realiteit,…”

 

~ Eric en Elisabeth – zaakvoerders Van Poeck/Blent

Previous Case         Next Case