Nuance_Mockup_Naamkaartje

Nuance Verzekeringen

  • brand name
  • concepting
  • logo design
  • graphic design
  • web design
  • copywriting

Dé verzekeraar van het Waasland

Al ruim 30 jaar is Dirk Boeyens verzekeringsagent bij DVV. Tegenwoordig krijgt hij versterking van een nieuwe generatie, zijnde zijn zonen Thomas en Matthias. Hun voorliefde voor verzekeringen en hun ondernemerschap staan als een paal boven water. Dat bewijzen de tal van tevreden klanten en ondertussen 3 succesvolle kantoren.

Voor hun marktpositionering -als DVV consulent- en branding vertrouwen ze op onze expertise. Het doel? Een nieuwe naam, een sterk concept, een sprekende baseline als basis voor een eenduidige communicatiestijl.

Dat is wat we noemen ‘spek voor onzen bek’.

future proofing
Choose your destination
Nuance_Logo_Inversie_achtergrond_0620_FIN

Concept en naambepaling

Ons strategisch en creatief team steken de koppen bij elkaar tijdens een uit de kluiten gewassen brainstorm. Alle mogelijkheden liggen open, wij zien enkel opportuniteiten. Onze startbasis is alle informatie die wij tijdens onze speeddate hebben vergaard. Geen verslag dat 392 pagina’s telt en zo’n 100 uren heeft gekost. Wij hebben een methode ontwikkeld waarmee we bedrijven relatief snel en erg diepgaand kunnen doorgronden. Ook Dirk, Matthias en Thomas plukten de vruchten van deze werkwijze met een fantastisch concept én naam dat hen helemaal omvat.

DVV Boeyens werd omgetoverd tot Nuance Verzekeringen.

photo-1531347334762-5978sqf0ece5c76
Nuance_Mockup_Omslag_groentenkaart_nk
Folder_Mockup_3_nuance
Ikon_Mockup_10

De digitale toer op!

Het was van moment één duidelijk dat de website van Nuance verzekeringen de perfecte balans moest worden tussen corporate en menselijk. Dit op alle gebied: structuur, design, copywriting, fotografie, enz.

Alles valt als een puzzel in elkaar!

Nuance_Mockup_Briefpapier

Discover the whole story

Marketing

Concept en naambepaling

Dankzij onze unieke werkwijze hebben we DVV Boeyens erg snel en goed weten doorgronden. Op basis van de belangrijkste USP’s formuleerden we deze bondige missie: “We creëren oplossingen door onze positiviteit te laten spreken en op elke verzekeringssituatie op een menselijke manier te benaderen.” 

Deze missie vormt de basis voor de merkidentiteit, het concept, de bedrijfsnaam, het merkverhaal, alles. Verzekeringen zijn in vele gevallen nogal zwart-wit. Dirk, Matthias en Thomas hebben hier duidelijk een andere visie over. Zij zoeken steeds voor iedere situatie een compromis waar iedereen beter van wordt. Daarnaast is hun positieve ingesteldheid en hun vertrouwensband met de klant een enorme USP. Nuance was geboren.

 

Geen branding zonder website!

Een goede website heeft een duidelijke structuur. Wij zijn er om die structuur te brengen in de websitedoelen, de verschillend contentluiken en algemene wensen. Het eerste resultaat was een duidelijke sitemap waarin de verschillende functies en de opbouw van de toekomstige website vervat zaten.

Ons team steekt de koppen bij elkaar en laat design en copywriting naadloos in elkaar overvloeien. Alles valt als een puzzel in elkaar!

"Bedankt voor jullie niet aflatende inzet!" - Dirk Boeyens 

Heerlijk, zo’n mails krijgen.  Wij geloven in ondernemers met een passie voor wat ze doen en geven dan ook graag het beste van onszelf!

Een top samenwerking.

Naamloos.001

Check it out!

Visual

Let's meet!

Contact us
Contact
Deze website maakt gebruik van cookies. Door de website te blijven gebruiken gaat u akkoord met ons privacy beleid. Meer weten? Ik ga akkoord