MA & IK

concept ontwikkeling - logo - branding - print - website design

01. question

Een leuk en smakelijk eethuis beginnen in Gent, wie droomt er niet van.
Véronique en Lien besloten hun droom te realiseren en als moeder-dochter
combinatie in St. Amandsberg hun ‘down to earth’ keukenkunsten te tonen.
Een leuk logo en dito communicatie moesten deze filosofie ondersteunen.

02. concept

What you see is what you get. Een niet mis te verstaan logo gebaseerd
op hun behoefte aan duidelijke communicatie, zonder al te veel franjes.
De baseline ‘thuis maar anders’ zegt waar het om draait: geen ‘torentjes van’
of ‘schuimpjes’ hier maar de keuken die we allemaal kennen; met een twist.
Eenvoudig maar lekker en gezond. En dit alles in een trendy interieur…
alles om het te (s)maken.

03. result

Een van de hipste en meest herkenbare plekjes in Gent. Al meerdere
keren lovend beschreven in binnen- en buitenlandse (jawel!) magazines.
We zijn blij dat we deel zijn van dit bloeiende succesverhaal.

MA & IK

Ma & Ik is een nieuwe koffieshop en eethuis te Gent en wordt – zoals de naam reeds deed vermoeden – uitgebaat door moeder Véronique en dochter Lien. Bij Ma & Ik kan je terecht voor een verse kom soep, rijkelijk belegde boterhammen, pasta van het huis en andere lekkernijen. Ikon ontwikkelde het concept “Thuis maar anders” en stond garant voor de huisstijl. Smullen maar!

sMAkelijk

Een logo ontwerp waar je honger van krijgt. Dat was het doel. De huisstijl straalt letterlijk de “huis”stijl uit. Een branding met focus op ecologie, city-vibe en een groot welkom-gevoel. Zowel digitaal als offline viel de stijl in de smaak.

 
 
 

een smakelijke

branding

THUIS MAAR …

 

  • anders
  • met meer keuze
  • zonder afwas
  • zonder te koken
  • met meer volk
  • met bierviltjes
  • St-Amandsberg
  • voor elk wat wils

Maar vooral met een doordacht concept.

Previous Case         Next Case