Sabcobel
- marketing
- concept
- branding
- illustration
- copywriting
- website
- employer branding
- videography
- photography
Coole kikkers uit het Waasland.
Een familiebedrijf in hart en nieren met vestigingen in Sint-Niklaas, Harelbeke en Charleroi, ja dat is Sabcobel. Inmiddels is de 3e generatie Coppens aan zet en wordt de focus sterk gelegd op ecologie, digitalisering en werknemerswelzijn. In 2015 kwam Sabcobel voor het eerst bij ons aankloppen op zoek naar een partner die hen na 15 jaar een nieuwe en frisse look kon geven en hen kon blijven inspireren. Een case van 4 jaar oud? Nee! Een langdurige samenwerking.
Het gezicht van Sabcobel
Sammy is de enige echte merkambassadeur. Noem hem gerust Sammy van Sabcobel. Waarom Sammy en niet de derde generatie Coppens? Een strategische keuze. Iedereen bij Sabcobel is familie en dat heeft niets met bloed te maken. Sabcobel is een familie omdat ze dezelfde passie delen. Een band die minstens zo sterk kan zijn. Sammy is het boegbeeld van de Sabcobel familie. (Of zoals we hen tegenwoordig noemen: the cool people of Sabcobel a.k.a the cool pack).
join the cool pack
Discover the story behind the magic
MarketingConcept en branding
“Stilstaan is achteruit gaan”. Sabcobel heeft geen “lean back and relax” – mentaliteit, integendeel! Generatie na generatie blijft Sabcobel zich heruitvinden. Sabcobel eet, slaapt, ademt koeling. Voeling voor koeling is een understatement. Sabcobel brengt koeling en ecologie bij elkaar. Tijd om dit alles uit te spelen. We lieten ons inspireren door het verhaal. Door hun expertise, visie op de toekomst, gedrevenheid en de familiale waarden die een belangrijke rol spelen in de bedrijfsvoering.
Kortom… Cooling, our nature. Onze creatieve geest liet ons niet in de steek. Deze bang-on baseline werd samen met de zichtbare en onzichtbare waarden die de hoekstenen vormen voor Sabcobel omgevormd tot een herkenbaar logo. Sabcobel kreeg een frisse en professionele look. En of we trots zijn op onze creatie!
Place to be
De hoofdzetel van Sabcobel bevindt zich al sinds het prille begin in Sint-Niklaas.
Jaar
2015 de start van deze jarenlange samenwerking. Een sterk concept, volledige rebranding, een jaarplanning marketing en employer branding.
Generaties
Sabcobel werd in 1958 opgericht door Jozef Coppens. Ondertussen heeft de derde generatie Coppens het roer overgenomen.
Het gezicht van Sabcobel
Sammy is de enige echte merkambassadeur. Noem hem gerust Sammy van Sabcobel. Waarom Sammy en niet de derde generatie Coppens? Een strategische keuze. Iedereen bij Sabcobel is familie en dat heeft niets met bloed te maken. Sabcobel is een familie omdat ze dezelfde passie delen. Een band die minstens zo sterk kan zijn. Sammy is het boegbeeld van de Sabcobel familie. (Of zoals we hen tegenwoordig noemen: the cool people of Sabcobel a.k.a the cool pack).
Marketing & employer branding
Het startschot voor employer branding was gegeven. Sammy veroverde in geen tijd de harten van de hele cool pack. Hij werd deel van het team en wordt op handen gedragen. Sammy is de rode draad doorheen alle interne communicatie en alle employer branding campagnes. Want the war on talents is nog lang niet over.
Ook in de corporate communicatie vervult hij een rol. Geen hoofdrol zoals bij de interne communicatie, maar een ondersteunende en niet onbelangrijke functie. Hij benadrukt de waarden die Sabcobel zo typeren.
De mening van Nicolas Coppens
“Na 15 jaar wou Sabcobel een compleet nieuwe look. Ikon slaagde erin onze ideeën te vertalen naar een nieuwe huisstijl die zich differentieert binnen de koeltechnische sector. We zijn zeer tevreden over het geleverde resultaat en service van het ikon team. Het is nog steeds een zeer leuke samenwerking met creatieve ideeën en mensen. Ikon staat steeds open voor feedback en wil niet noodzakelijk hun eigen ideeën doorduwen, maar ze bouwen verder en maken er steeds iets unieks van.” – Nicolas Coppens (een ikon ambassador)