Solid Food
- marketing
- concept
- logo restyling
- rebranding
- websitedesign
- copywriting
Peruviaanse quinoa met een Belgisch kantje.
Mei 2019, Solid Food zet voet in ons kantoor, klaar om de wereld van quinoa te veroveren. De productie ligt volledig in Ayacucho, Peru – de bakermat van de quinoa. De overige services en communicatie gebeuren vanuit hartje Gent. Tijd voor een doordachte strategie, een klaar en duidelijk concept, een funky branding.
Ready for action!
Everybody wins!
Solid Food is hét voor beeld van een bedrijf die de betekenis van maatschappelijk verantwoord ondernemen door en door begrijpt. Een sterk inzicht in de markt, een niet te betwisten kwaliteitsgarantie en een grote verantwoordelijkheidszin zijn maar enkele zaken die hen zo typeren. Solid Food weet op impressionante wijze een hybride win-win-win-situatie te creëren. Een observatie die leidde tot een ijzersterk bedrijfsmodel en allesomvattende missie.
Doorheen de complete rebranding stond dit dan ook centraal, samen zochten we naar de ideale mix tussen Peru en Europa.
A logo with a story
Onze inspiratie haalden we in de Peruviaanse cultuur, namelijk bij de zeshoek die typisch is aan de traditionele Peruviaanse klederdracht. Het symboliseert “The wheel of six fertile lands” en vertegenwoordigt de zes belangrijkste gewassen in Peru, waaronder uiteraard quinoa. Dit gecombineerd met de win-win-win en een strak Europese stijl leverde een betekenisvol logo op.
Discover the story behind the magic
MarketingFirst on the menu… speed dating
Leuke ideetjes verzinnen, ok. Maar een idee is slechts zo goed als de strategie erachter. Daarom lieten wij ons op een zwoele zomerdag onderdompelen in het bestaan en doen en laten van Solid Food. Regel nr 1: eerlijkheid. Zo kunnen wij pas een strategie vormen die echt op het lijf geschreven is. And that’s what we did! Geen detail lieten we onbesproken.
Ayacucho
Solid Food blijft trouw aan de origine van quinoa en exporteert enkel quinoa geteeld in Ayacucho.
workshops
Verdeeld over drie afzonderlijke workshops, lieten we ons gedurende 9 uur overspoelen door Solid Food, de werkwijze, de filosofie, enz…
verhaal
Het nieuwe concept van Solid Food vertelt één duidelijk verhaal. Ontdek het allemaal via www.solidfood.global.
The main course… concept op een bedje van strategie
De workshops werden goed gesmaakt, klaar voor de volgende stap; een ijzersterk bedrijfsmodel en missie. Dit vormt de basis voor het concept… De boodschap is duidelijk: win-win-win.
Vanuit de strategie “operational excellence” streeft Solid Food naar een efficiënt proces. Verticale integratie en hun sterke aanwezigheid in de volledige supply chain is één van de hoofdcommunicatieboodschappen. Samen met het win-win-win-verhaal zetten we bewust in op 2 pistes die beiden van groot belang zijn van het internationale doelpubliek.
Time for dessert… a sweet website
Net zoals bij het logo stelden we onszelf het doel om een perfecte blend te creëren tussen Peru en Europa; Een professionele stijl, met toch voldoende spontaniteit, corporate en toch organisch; economisch gedreven en toch sociaal. We creëerden een tone of voice waarbij een juiste balans key is.
Oordeel zelf over het resultaat… www.solidfood.global Maar hier stopt het niet bij, de strategie wordt stelselmatig verder geïmplementeerd.
Stay tuned for more!