Veja Badkamers
- strategy
- concepting
- logo design
- branding
- webdesign
- campaign
Badkamerrenovatiespecialist in hart en nieren.
Veja’s faam als badkamer(renovatie)specialist reikt verder dan de grenzen van hun hometown, Sint-Amands. Toen de zaak enkele jaren geleden werd overgenomen door An-Benedikte en Pieter was het tijd om het merk op te frissen. De showroom kreeg een volledige make-over onder het toeziend oog van de nieuwe eigenaars. Ook de branding bleef niet achter. Deze opdracht vertrouwde Veja aan ons toe.
Met 2020 breekt er opnieuw een belangrijke mijlpaal aan, Veja viert namelijk hun 25 jarig bestaan. Een gelegenheid die wij aangrepen als basis voor een doorgedreven jaarcampagne.
Jonger, frisser en eleganter.
Wij transformeerden de Veja-eend van een klassieke badeend naar een gesofistikeerd diertje die stijl en elegantie uitstraalt. Ook de huisstijlkleuren kregen een moderne update. Geel werd goud en felblauw werd donkerblauw… Kleine aanpassingen maken soms duidelijk een wereld van verschil.
Hip hip hoera! 25 jaar Veja!
Wij creëerden de “verwonder en verwen”-campagne om deze gelegenheid extra in the picture te zetten. Veja staat voor ongeëvenaarde badkamermomenten en dagelijkse verwonderingen. Dankzij verwenmomenten wordt de badkamerervaring nog sensationeler. Met een professionele fotoshoot kreeg de online campagne de creatieve ondersteuning die het nodig had.
Behind the scenes
2020 zetten we in het teken van 25 jaar Veja. We begonnen met een workshop waar we teruggingen naar de basis. Even alles opnieuw op een rijtje zetten: concurrentie, doelgroepbepaling, jaarplanning, events, budgettering, communicatiekanalen. Geen onderwerp bleef onbesproken.
En… een fotoshoot met alles erop en eraan! We namen alle zorgen en regelden alles zodat fotograaf, make-up, concept en modellen als een puzzel in elkaar vielen.
Let’s make something great!
Discover the story behind the magic
Marketing25 jaar Veja
Na de succesvolle rebranding enkele jaren terug was Veja klaar om hun horizonten te verruimen. 2020 is daarvoor ideaal want het is ook het 25 jarig bestaan. De perfecte aanleiding voor een volwaardige jaarcampagne. Een workshop was het startschot waar we de focus legden op de doelstellingen, zowel op korte als lange termijn, de doelgroep en het beschikbare budget. Deze factoren liggen aan de basis van een tot in de kleinste details uitgekiemde campagne.
Geïntrigeerd? Blijf lezen, het wordt nog beter.
doelgroepen
Doelgroepbepaling is een van de eerste stappen op weg naar een succesvolle campagne. De algemeen omschreven doelgroepen werden verfijnd tot verschillende persona’s om het geheel concreter te maken.
acteurs
Om de twee doelgroepen aan te spreken, maakten we gebruik van 4 acteurs (m/v) tijdens de fotoshoot. De acteurs werden gekozen op basis van duidelijk criteria. Criteria nummer één was de leeftijd. Iedere acteur moest binnen één van de doelgroepen vallen. Bovendien moesten ze toegankelijk overkomen en een realistische representatie zijn van de Veja doelgroep. Echtheid was key. Check het resultaat bij “visual”.
communicatiegolven
Achter de schermen bepaalden we de intensiteit van de communicatie op basis van verschillende factoren. Deze communicatiegolven zorgen voor een gezond evenwicht en een broodnodige focus doorheen het jaar.
We zeggen hoe het is
Veja verwondert en verwent. Ondanks het feit dat dit zo wordt ervaren, werd het nooit letterlijk uitgesproken. Tijd om hier iets aan te doen. Deze campagne speelt in op gevoel en beleving. Niet enkel tijdens het aankoopproces, maar ook daarna. Het gevoel dat een Veja badkamer creëert bij z’n eigenaar is een essentiële campagneboodschap.
Hapklare communicatie
De consument wordt iedere dag overladen met reclameboodschappen. Ondanks het feit dat Veja één van deze boodschappen brengt, creëren we een goede balans tussen ons kenbaar maken bij de doelgroep en een vertrouwensrelatie op te bouwen. De intensiteit van de communicatie brachten we in lijn met het professionele imago en de tone of voice die Veja typeren. We faseren de communicatie over vier communicatiegolven gespreid over 2020. Door een mix van online en offline kanalen in te zetten creëren we verschillende touchpoints bij de consument, zonder opdringerig over te komen.