van poeck .001

Delicatessen Van Poeck

  • store concepting
  • logo design
  • branding
  • videography
  • photography
  • social media management

Dé delicatessenzaak uit het Waasland.

Er bestaat geen twijfel over; Van Poeck groeide de afgelopen 150 jaar uit tot een icoon in het Waasland. Een familiebedrijf met passie, pit en visie. Je krijgt er de beste koffie, thee, chocolade en nog zoveel meer. Jaren terug brak een nieuw tijdperk aan. Een rebranding was aan de orde. een continu evoluerende case want we hielden niet op na de rebranding. Door de jaren heen bleven we nauw samenwerken met in 2020 het “tabula rasa” winkelconcept. 

Check it out!

Coffee and so
much more
Choose your destination
van poeck logo.001

Trouw aan de ‘roots’.

Over geuren, kleuren en smaken valt niet te discussiëren. Toch smaakt alles bij Van Poeck naar pure traditie. Kies je voor een pittige afdronk of ga je liever voor iets zachter? Elisabeth en Eric weten dat traditie, karakter en innovatie dé sleutels zijn tot succes. Deze wetenschap was dan ook onze grootste inspiratiebron voor zowel het logo, het concept als de baseline.

Yes, we did it all! Met een verbluffend resultaat dat werd doorgetrokken in alle mogelijke toepassingen; verpakkingen, tassen, gevel, enz. Het houdt niet op. 

DSC08840 2
tabula rasa logo animatie gif 400x400_V1

Winkelconcept: Tabula Rasa

De gerenoveerde winkel werd omgetoverd tot een echte inspiratiebron. Een grote tafel in het midden van de shop is het episch centrum. Hierop verschijnen doorheen het jaar verschillende recepten met bijhorende producten en tools. Allemaal verkrijgbaar bij Van Poeck, want Van Poeck is meer dan enkel koffie en thee. Met dit concept brengen we zowel Van Poeck als het gamma dichter bij de foodies onder ons. Zo houdt Van Poeck jullie op de hoogte van de jongste trends en ontwikkelingen en inspireren ze met het lekkers dat je met al hun toestellen en ingrediënten op tafel kan toveren, elke dag opnieuw. Want telkens opnieuw beginnen we met een ‘leeg blad’.

Tabula rasa… 

Moelleux cover foto
Thee 1
Vinaigrette 3

In need of great content?

Let us know!
DSC08875
Plank 4
Thee 1

Discover the whole story!

Marketing

Het Tabula Rasa winkelconcept

De winkel in de Stationstraat kreeg in het voorjaar van 2020 een complete make-over. Een gelegenheid die we als branding agency niet aan ons voorbij laten gaan. Want elk detail draagt bij aan een sterker merk. Maar niet zonder eerst enkele belangrijke doelen op te stellen: 

(1) Onderscheidend karakter ten opzichte van concurrenten 
(2) Klantenbeleving in de de winkel én online 
(3) Inspireren en genieten
(4) Meer dan koffie & thee

We vatten dit samen in 1 winkelconcept: Tabula Rasa

5

receptvideo's

Koffie, thee, moelleux, vinaigrette, pesto!
Yummy!

150

jaar Van Poeck

Van Poeck combineert al jaren hun goede smaak met tonnen expertise.

De tafel als episch centrum

De gerenoveerde winkel werd omgetoverd tot een echte inspiratiebron. Een grote tafel in het midden van de shop wordt het episch centrum. Hierop verschijnen doorheen het jaar verschillende recepten met bijhorende producten en tools. Allemaal verkrijgbaar bij Van Poeck (in de winkel of online). Na een poosje verdwijnt het huidige recept en is het tijd om plaats te maken voor nieuwe ideeën. Van Poeck start telkens met een “leeg blad”. 

Virtueel watertanden 

Ook via online kanalen zal het water je in de mond lopen want de overheerlijke receptvideo’s garanderen een instant goestingske”. En daar blijft het niet bij, want dankzij een slimme koppeling tussen de verschillende online kanalen -zoals de socials en de webshop- kan je eenvoudig alle benodigdheden kopen om jouw favoriete Tabula Rasa recept thuis uit te proberen.

Vinaigrette 3

Check our masterpieces

Visual

Let's meet!

Contact us
Contact
Deze website maakt gebruik van cookies. Door de website te blijven gebruiken gaat u akkoord met ons privacy beleid. Meer weten? Ik ga akkoord