Kärcher
- marketing
- baseline
- content creation
- communication
- videography
- graphic design
Een internationale schoonmaak gigant.
Kärcher… het heeft maar weinig introductie nodig. Het geel, antraciet grijs en bovenal z’n kwalitatieve producten zijn wereldwijd gekend. Zowel particulieren als bedrijven zijn er helemaal weg van. Enkele jaren geleden was Kärcher Belux op zoek naar een partner die hun communicatie kon pimpel met creatieve insteken. Het groeide uit tot een langdurige samenwerking.

Een spiksplinternieuwe baseline
Onze nieuwste creatie. Kärcher blijft zich heruitvinden, probeert steeds dat stapje verder te gaan, blijven steeds innoveren en is kritisch voor zichzelf. Kärcher geeft “schoonmaken” een volledig nieuwe betekenis…
Clean, cleaner, Kärcher
Het resultaat van onze creativiteit kan je o.a. zien terugkomen op de gloednieuwe “truckvertisings”, WeTransfer en online marketing.



Een sterk verhaal
Kärcher hecht veel waarde aan het leveren van kwalitatieve topproducten en een perfecte service. Na enkele intense workshops waarin we ons volledig lieten onderdompelen in de wereld der hoge druk was er één overduidelijke conclusie. Alles draait rond zelfevaluatie. Elke waarde wordt keer op keer gecontroleerd en goedgekeurd door interne inspecteurs, zij zetten de puntjes op de Ä.
Ontdek het resultaat.

Discover the story behind the magic
Marketing2017, het begin van een mooie samenwerking
Uit een hele reeks potentiële partners om mee samen te werken; koos Kärcher Belux ons als creatieve geesten voor een heel duidelijke opdracht: “Breng Kärcher nationaal en op een originele manier onder de aandacht.” De verwachtingen lagen hoog; Kärcher hoopte op een verkoopstijging van enkele tienduizenden hogedrukreinigers. Challenge accepted!
Hoe kunnen we op een efficiënte manier zoveel mogelijk mensen bereiken? Televisie, de geliefkoosde avondactiviteit van heel wat Belgen. Herhaling en timing waren key voor succes. Vijf seconden voor het weerbericht, meer zouden we niet nodig hebben. Bold statement? Nee hoor, alleen een stevige portie zelfkennis. Deze timing was ook onze grote inspiratie: een hoge drukgebied blijft hangen boven België. Droge humor, het is een kunst die wij 100% beheersen.
Het effect was overdonderend. We overstegen de verwachtingen in geen tijd. Een verkoopstijging van enkele tienduizenden hogedrukreinigers? Onze spot realiseerde zelfs meer dan een verdubbeling.
Het succes bleef ook in Duitsland niet onopgemerkt. Onze aanpak en creativiteit vielen zo in de smaak dat we een bestaande videospot mochten herzien en naar onze hand zetten. En zo geschiedde….
Video's
Ondertussen lieten we onze creatieve geest los op maar liefst 3 promotievideo’s en één bedrijfsfilm.
Patenten
Kärcher heeft momenteel niet
minder dan 602 actieve patenten
lopen. Sinds het prille begin werden
er al zo’n 1700 patenten aan het
palmares toegevoegd.
Monumentale opdrachten
De afgelopen 35 jaar reinigde Kärcher over heel de wereld maar liefst 140 historische monumenten, zoals bijvoorbeeld London Eye, Mount Rushmore, het Sint-Pietersplein in Rome, het beeld van “Christus de Verlosser” in Rio De Janeiro, enz.
2018, Kärcher Belux viert z’n 40ste verjaardag
Groot feest want Kärcher Belux bestond 40 jaar. Ter ere van dit heugelijke moment creëerden wij een bedrijfsvideo die de kers op de taart zou worden van het “verjaardagsfeest” en tevens zou functioneren als een prima verkoopstool.
Het werd een video waarin we op een ludieke en humoristische wijze tonen dat Kärcher veel waarde hecht aan het leveren van kwalitatieve topproducten en een perfecte service. Zelfevaluatie is de eerste stap naar succes. Met een gedetailleerd storyboard, alle props in de aanslag en vol enthousiasme ging onze filmcrew aan de slag. Mr. Kärcher himself zag dat het goed was. Oordeel zelf over het resultaat!
2019, een gloednieuwe baseline
In 2019 pakte Kärcher Belux uit met een spiksplinternieuwe baseline; onze nieuwste creatie. Kärcher blijft zich heruitvinden, probeert steeds dat stapje verder te gaan, blijven steeds innoveren en is kritisch voor zichzelf. Kärcher geeft “schoonmaken” een volledig nieuwe betekenis…
Clean, cleaner, Kärcher.
Een idee dat zo gesmaakt wordt, dat de baseline zelfs in de running is om de internationale en officiële Kärcher baseline te worden. Misschien zien we binnenkort het resultaat van onze creativiteit wereldwijd verschijnen. In België zal je o.a. onze “truckvertising” geregeld zien terugkomen.
