DSC08746 V2

Kris De Leeneer

  • strategy
  • concepting
  • branding
  • logo design
  • graphic design
  • photography
  • videography
  • copywriting

Logistiek dienstverlener met visie.

Ongetwijfeld ken je Kris De Leeneer. Zelfs als je niets met transport of logistiek te maken hebt kom je hem zowat dagelijks tegen op onze Belgische wegen. Kris De Leeneer is pionier in slimme logistieke oplossingen. Achter de feiten aanlopen behoort simpelweg niet tot de opties. Het bedrijf wil pionier zijn in slimme logistieke oplossingen en dit in de toekomst ook uitstralen. Challenge accepted! 

An impressive case
about a impressive company
Choose your destination
Ikon_Overgang vrachtwagen oud naar nieuw KDL_600x600_0720_V1

Herkenbaar?

Absoluut, maar anno 2020 een beetje out-dated. Daarom maten wij Kris De Leeneer na 19 jaar een hedendaagse look aan die future proof is en 100% doordacht.

Alles begon met een strategisch voortraject. Tijdens een intensieve workshop leerden we Kris De Leeneer kennen als rasechte visionair en als bedrijf. Inzichten die we anders nooit zouden hebben verkregen. We creëren een baseline die het volledige concept vervat en dat vervolgens op creatieve wijze werd vertaald naar een eye-opening branding mét verhaal. De nieuwe look heeft het immers allemaal: een opvallend logo, catchy quotes (a.k.a. de samenvatting van een manifesto to live by), sprekende kleuren en een basis van een communicatiestijl.

Met andere woorden: Logistiek, anders. 

kdl .001

Het verhaal van een sterk merk, gevisualiseerd.

Het nieuwe logo vertelt een unieke verhaal en is het rechtstreekse gevolg van een indrukwekkend denkproces. Beginnen doen we bij de basis, de initialen van Kris De Leeneer. De letter “K” vormt dan ook de basis van het nieuwe logo. Het toont letterlijk het feit dat men bij KDL anders denkt en de kracht om zaken in perspectief te bekijken.

Het anders denken uit zich op verschillende vlakken, waaronder KDL’s ambitie om het toonbeeld te zijn van innovatie, vooruitgang en een intelligent systeem. Net zoals een boomerang creëeren ze een volwaardige “loop, namelijk een onberispelijk supply chain management.

Het logo ligt aan de basis van een herkenbare branding en krijgt dan ook een prominente plaats binnen de communicatie(stijl). Een vernuftig systeem dat aanspreekt en bijblijft.

kdl logo .001
DSC08615 V2

It's going to
look damn good

20200401---Deleeneer---kant-burelen_branding
DSC08760 V2
DSC08748 V2
DSC08773 v2

Slim
onderweg

DSC07555
DSC07596
DSC07204

Is jouw branding ook aan vernieuwing toe?

Give us a call
DSC08656 V2

Discover the story behind the magic

Marketing

Een bedrijf met visie

Kris De Leeneer is een bedrijf met visie en de wil om zichzelf telkens in vraag te stellen. Tijdens onze workshop konden we er niet omheen… Kris geeft met KDL de term logistiek een nieuwe betekenis.

“Er rijden teveel vrachtwagens op de baan. Het is slecht voor het milieu en onze economie. Het kan anders, slimmer.” – Kris De Leeneer, visionair ten top.

3

Communicatielijnen

Logistiek is zoveel meer dan de meesten onder ons denken. Wij lanceren drie communicatielijnen: KDL Business, KDL World en KDL Family. 

5

Manifesto quotes 

Op basis van vijf goedgekozen quotes bouwen we het verhaal rond KDL Business verder uit. Ontdek het allemaal in de brochure of lees hieronder verder. 

2022

Verhuis

Met het oog op een verhuis naar ons nieuw, baanbrekend magazijn in Lokeren bereiden wij Kris De Leeneer -op onze manier- voor op deze nieuwe stap in hun groeiproces. Want je bouwt als bedrijf niet iedere dag een innovatief, state of the art magazijn/bedrijfsgebouw. 

logistiek, anders. Op alle niveaus.

Onze workshops brachten aan het licht dat Kris De Leeneer een echte visionair is en dat logistiek zoveel ruimer is dan wat de meesten onder ons denken. Wij bouwen een strategie op rond 3 communicatielijnen om zo aandacht te besteden aan het “logistiek, anders”. We creëren diepgang en de mogelijkheid tot conversatie. 

KDL Business belicht vijf verschillende pijlers waarop Kris De Leeneer het verschil maakt als logistieke partner. KDL Business belicht hoe Kris De Leeneer het verschil maakt als logistieke partner. Om dit kracht bij te zetten(?) schreven we een ijzersterk manifesto die vijf verschillende pijlers omvat. In de communicatie werken we met 1 quote als ultieme highlight per pijler.

KDL World draait om de maatschappelijke rol die Kris De Leeneer speelt in onze leefwereld. Het werd in het verleden niet gecommuniceerd maar Kris De Leeneer is al jaren bezig met het milieu en veiligheid op de weg en op het werk. Verkeersveiligheid en milieubewuste keuzes krijgen daarom in dit luik de aandacht die ze verdienen.

KDL Family omvat alles wat employer branding betreft. Zonder het gedreven team zou Kris De Leeneer immers niet de service kunnen bieden die het vandaag zonder twijfel kan garanderen. Het is een topic waar intern veel aandacht naartoe gaat, maar dat ook meer en meer zal worden getoond. 

2020, het jaar van de uitrol

In 2020 volgt de verdere uitrol van deze communicatiestrategie. Dit zal resulteerde o.a. in een magazine om u tegen te zeggen en een sterke online aanwezigheid. Stap voor stap rollen we verder uit en zullen alle drie de communicatielijnen hun plaats krijgen in de totale communicatie.

Stay tuned! Volg ons op Facebook, Instagram of LinkedIn. 

DSC08746 V2

Check out our masterpieces

Visual

Let's meet!

Contact us
Contact
Deze website maakt gebruik van cookies. Door de website te blijven gebruiken gaat u akkoord met ons privacy beleid. Meer weten? Ik ga akkoord