VGD Employer Branding
- strategy
- concepting
- graphic design
- illustrations
- photography
- copywriting
Dé kennispartner voor ondernemingen
Met een hart voor zijn personeel. VGD -en z’n expertise- zit met 14 kantoren verspreidt over heel Vlaanderen. De corporate branding kreeg een volledige opfrissing en ook de bedrijfscultuur bleef niet gespaard. Een imagoverandering komt van binnenuit en moet dus gedragen worden door alle medewerkers. Tijd om in te zetten op employer branding. The war on talents heeft namelijk geen medelijden.
Let’s talk employer branding!
Expert in z'n vakgebied.
Met meer dan 250 medewerkers is VGD meer dan een geduchte concurrent. Elke expert is een belangrijk puzzelstuk binnen de organisatie. Een feit dat VGD graag erkent. We creëerden een strategie waarbij we inspelen op het welzijn van huidige werknemers en het aantrekken van nieuwe talent. Want VGD geeft graag kansen. Niet enkel ervaren rotten met 25 jaar ervaring op de teller zijn welkom. We formuleerden drie doelgroepen. Elk van hen krijg een specifieke invulling en aanpak.
“VGD is één grote familie waar expertise wordt uitgewisseld en waar open communicatie centraal staat”. Deze communicatieboodschap vertaalt zich naadloos in drie kernwoorden die de medewerkers dichter bij elkaar brengen: goesting, inspireren, samenwerken. Kortom… “The big family”.
Met deze employer branding gebruikt VGD z’n underdog positie ten opzicht van the big four en gaat voor een revolutionaire aanpak (binnen de sector) in the war on talents!
Een uitgekiemde branding
We ontwikkelden een uitgekiemde employer branding. Zowel strategisch als visueel. Daarom creëerden we verschillende bouwstenen die elk een belangrijke bijdrage leveren aan de volledige stijl.
De fotografie accentueert het feit dat VGD “the big family” is. Spontaan, echt en vooral leuk! Want VGD gaat de strijd aan met de misconceptie dat accountancy saai is. De illustraties zijn custom made en geven het geheel een erg speelse look en feel. Ook de copywriting volgt volledige deze richtlijnen.
Samen vormen ze een onmiskenbare stijl.
Brand guidelines
Doorheen het jaar zijn er telkens verschillende initiatieven zowel voor medewerkers als voor aanstormend talent. Verjaardagen, events, feestdagen, … Te veel om allemaal te kunnen tonen.
Om eenheid tussen iedere vorm van interne communicatie te bewaren creëerden we de “employer branding guidelines”. Deze guidelines zijn het stramien van de communicatie. Het is er om een duidelijke lijn te creëren, maar ook om te inspireren. Ondanks de soms vele informatie is het er niet om te beperken, maar juist om mogelijkheden te bieden. Dit voor ons, voor VGD en voor externe partijen.
Een wervingscampagne voor studenten mocht er niet aan ontbreken!
Discover the story behind the magic
MarketingExpert in z'n vakgebied.
Met meer dan 250 medewerkers is VGD meer dan een geduchte concurrent. Elke expert is een belangrijk puzzelstuk binnen de organisatie. Een feit dat VGD graag erkent. Het corporate imago kreeg een volledig opfrissing en ook de bedrijfscultuur bleef hierbij niet gespaard. Want zoals je wel kan begrijpen, hangt het imago sterk samen met een gedragenheid van het personeel. We creëerden een “share”-cultuur waarbij iedere medewerkers zijn steentje bijdraagt binnen het ‘expertenkabinet’ dat VGD is.
We ontwikkelden een strategie waarbij we inspelen op het welzijn van huidige werknemers en het aantrekken van nieuwe talent. Want VGD geeft graag kansen. Niet enkel ervaren rotten met 25 jaar ervaring op de teller zijn welkom. We formuleerden drie doelgroepen. Elk van hen krijg een specifieke invulling en aanpak.
“Smart thinking” horen we je denken. Als je dat maar weet.
algemene communicatieboodschap
“VGD is één grote familie waar expertise wordt uitgewisseld en waar open communicatie centraal staat”.
kernwaarden
De communicatieboodschap vertaalt zich naadloos in drie kernwoorden die de medewerkers dichter bij elkaar brengen:
goesting inspireren samenwerken
doelgroepen
In alle onze marketinginspanningen voor de employer branding houden we rekening met 3 verschillende doelgroepen, zorgvuldig geselecteerd. Elk van hen benaderen we met een bepaalde focus in het achterhoofd.
huisstijlelementen
De heilige drievuldigheid komt meermaals voor in dit project. Want ja, ook de huisstijl -specifiek voor employer branding doeleinden- bestaat uit drie belangrijke factoren:
de fotografie (familiaal en spontaan)de illustraties (check them out!) de copywriting (vlot en enthousiasmerend)
dagen
VGD -en wij dus ook- zitten nooit stil. Doorheen heel het jaar zijn er ludieke initiatieven voor de verschillende doelgroepen. Iemand in de bloemetjes zetten, extra aandacht voor een bepaald departement, top-topicals… We keep going strong!
Brand guidelines om u tegen te zeggen.
De volledige branding hebben we vastgelegd in handige brand guidelines. Een handleiding die tot in de details uitlegt hoe de verschillende elementen gebruikt kunnen worden en elkaar kunnen versterken. Deze guidelines is er om een duidelijke lijn te creëren, maar ook om te inspireren. Ondanks de soms vele informatie is het er niet om te beperken, maar juist om mogelijkheden te bieden.