Oxford Bikes
- strategy
- concepting
- campaign
- website design
- graphic design
- copywriting
- photography
- videography
Dé fietsen van het Waasland
Pure kwaliteit en dat al 95 jaar lang. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is Oxford Bikes een op en top Belgisch familiebedrijf. De productie speelt zich al jaren en dag af in hartje Sint-Niklaas. De fietsen kan je verkrijgen in fietsenwinkels verspreid over heel België, Nederland en zelfs Frankrijk.
Na 95 jaar is er een nieuw tijdperk aangebroken; doorgedreven communicatie met alle betrokken partijen. Samen met Oxford maken we een sterk merk, nog grootser. YES, WE CAN!

Conceptueel denken
Oxford fietsen zijn gemaakt voor en door Belgen. Dit was de allesomvattende samenvatting van een interactieve workshop. Geïnspireerd door dit inzicht hielden we een heuse brainstormsessie waarbij we stilstonden bij de Belg en zijn gewoonten, karakteristieken, enz. Zonder daarbij vast te roesten in vooroordelen, politieke invloeden en clichés. Met andere woorden:
Oxford fietsen, gemaakt voor doorzetters, levensgenieters, plantrekkers, zonnekloppers, moeders, dochters, vaders, zonen, grootouders, Belgische wegen en ga zo maar door. Het is de filosofie die aan de basis ligt van Oxford’s allereerste consumentencampagne. Herkenning is key.


Content creatie
Met fris en modern campagnemateriaal gingen we aan de slag door middel van een zorgvuldig geselecteerde mediamix: regionale televisie, spotify, facebook, youtube, De Morgen en een heuse campagnewebsite. Maar content komt niet zomaar uit de lucht vallen. Met 4 strategisch uitgekozen modellen, een heuse studiosetting, een duidelijk scenario/script, veel goesting, liters handgel, handschoenen, Detol, mondmaskers en voldoende verluchting -want ja corona- doken we de fotostudio in. Het resultaat mag er zijn: een fotoreeks en video per situatie/model. Oordeel zelf hieronder!


Paginagroot in
De Morgen!



Onze product placement video straalde tijdens Radio 2 Zomerhit.
Met dan aan Bart Peeters voor de mooie aankondiging!
It’s corona time
2020 ging voor niemand zoals we origineel voor ogen hadden. En ook bij Oxford was dat niet anders, de vooropgestelde campagnestrategie en timing werd herbekeken en aangepast naar de situatie. Videoshoots waren dan wel verboden omwille van veiligheidsredenen, wij wisten met slimme concepting en een homevideo een echte lockdownvideo te creëren. Ook hier is herkenning de boodschap. En of het een succes was:
- Awareness: check
- Interactie: check
- Partnerondersteuning: check
- Sales: check

Check the story behind the magic
marketingContent creation
Oxford fietsen zijn pure kwaliteit. De duurzame materialen en aandacht voor detail zorgen voor een haast feilloze fietservaring. We zouden ikon niet zijn, moesten we stiekem niet de proef op de som hebben gedaan. Uitgetest en goedgekeurd. In tegenstelling tot vele anderen, kiest Oxford bewust voor een nauwe samenwerking met de fietshandelaars. Hun jarenlange expertise is onvervangbaar ondanks the almighty Google.
Oxford fietsen zijn gemaakt voor en door Belgen. Dit was de allesomvattende samenvatting van een interactieve workshop. Geïnspireerd door dit inzicht hielden we een heuse brainstormsessie waarbij we stilstonden bij de Belg en zijn gewoonten, karakteristieken, enz. Zonder daarbij vast te roesten in vooroordelen, politieke invloeden en clichés. Met andere woorden:
Oxford fietsen, gemaakt voor doorzetters, levensgenieters, plantrekkers, zonnekloppers, moeders, dochters, vaders, zonen, grootouders, Belgische wegen en ga zo maar door. Het is de filosofie die aan de basis ligt van Oxford’s allereerste consumentencampagne. Herkenning is key.
Waaslands bloed
De naam doet iets anders vermoeden, toch is Oxford op en top Belgisch.
strategisch uitgekozen modellen
Op basis van de drie doelgroepsegmenten die eerder werden bepaald, kozen we zorgvuldig vier modellen uit die deze segmenten representeren.
communicatiekanalen
Doorheen de campagne worden verschillende communicatiekanalen aangesproken om zo een evenwichtige communicatie te creëren, waarbij de kanalen elkaar ondersteunen en versterken.
spot op nationale TV
Met een gloednieuwe product placement video -die we speciaal creëerden voor deze gelegenheid- straalde Oxford op het TV-scherm tijdens Radio 2 Zomerhit op zondag 16 augustus 2020. Looking good!
regionale TV zenders
Op alle regionale TV zenders van Vlaanderen werd de Oxford “Gemaakt voor jou” video gelanceerd voor twee golven. Van de kust tot de Hoge Venen, Oxford was aanwezig!
mix and match
Content komt niet zomaar uit de lucht vallen. Met 4 strategisch uitgekozen modellen, een heuse studiosetting, een duidelijk scenario/script, veel goesting, liters handgel, handschoenen, Detol, mondmaskers en voldoende verluchting -want ja corona- doken we de fotostudio in. Het resultaat mag er zijn: een fotoreeks en video per situatie/model.
Met fris en modern campagnemateriaal gingen we aan de slag door middel van een zorgvuldig geselecteerde mediamix: regionale televisie, Spotify, Facebook, Youtube, De Morgen weekendbijlage, een heuse campagnewebsite én zelfs nationale TV met Radio 2 Zomerhit. De keuze voor deze kanalen kwam er niet zomaar. Het is een evenwichtige keuze waarbij we rekening houden met de verschillende doelgroepen, hun gewoonten, timing en budgetten.
It's corona time (helaas)
2020 ging voor niemand zoals we origineel voor ogen hadden. En ook bij Oxford was dat niet anders, de vooropgestelde campagnestrategie en timing werd herbekeken en aangepast naar de situatie. Videoshoots waren dan wel verboden omwille van veiligheidsredenen, wij wisten met slimme concepting en een homevideo een echte lockdownvideo te creëren. Ook hier is herkenning de boodschap. En of het een succes was:
Awareness: check
Interactie: check
Partnerondersteuning: check
Sales: check
